Siden er under revidering.
Induction – nyutdannede læreres profesjonsstart
Introduksjon til arbeidsplassen
Inkludering i profesjonsfellesskapet
Profesjonsfaglig veiledning
Induction – nyutdannede læreres profesjonsstart
Overgangen fra utdanning til yrke er en viktig fase i utviklingen av egen profesjonsidentitet og yrkesutøvelse for lærere. I denne fasen er det viktig å knytte sammenhenger mellom teorien man har med fra lærerutdanningen og praksisen man opplever ute i arbeidslivet, og samtidig undersøke egen praksis med et kritisk blikk.
Læreryrket er spennende, krevende og komplekst. Denne kompleksiteten kan ikke fullt ut læres i en grunnutdanning. I starten som lærer er det mye nytt å forholde seg til. Enkelte sider ved å være arbeidstaker, ny på arbeidsplassen og ny i profesjonen, må være del av induction-fasen med oppfølging av nyutdannede lærere.
Siden er under revidering.
Introduksjon til arbeidsplassen
Siden er under revidering.
Inkludering i profesjonsfellesskapet
Siden er under revidering.
Profesjonsfaglig veiledning
Siden er under revidering.